Magic Box, l’edifici d’oficines de nova construcció a Sant Cugat i el futur dels espais de treball

Magic Box, l’edifici d’oficines de nova construcció a Sant Cugat i el futur dels espais de treball

Recentment, hem iniciat un projecte d’importants dimensions: la construcció de l’edifici d’oficines Magic Box a Sant Cugat del Vallès. 

Aquest projecte el porta a terme l’equip OIC Penta format per: el director tècnic David Díez, el cap d’obra Oscar Bernabé, la tècnica Leidy Tovar i l’enginyer d’instal·lacions David Castro. Els nostres companys en aquesta obra són: l’Octavio Mestre i l’Albert Lluch d’OM Arquitectos, l’estructurista Javier Monte, l’aparellador Xavier Pie, l’Hector Fernández d’OTP Ingeniería i Josep Augue com a Coordinador de Seguretat i Salut. 

Magic Box Toys és una organització dirigida a la creació de marques i la generació de tendències en el sector dels jocs col·leccionables. L’empresa té com objectiu despertar la imaginació, la sorpresa i la il·lusió de nens i nenes a través de conceptes sòlids, ben dissenyats i altament gratificants. La construcció d’aquest edifici d’oficines a la ciutat del Vallès Occidental seguirà aquestes característiques amb l’objectiu que els professionals puguin desenvolupar aquesta tasca, tenint com a pilar fonamental la imaginació. 

 

Edificis on es respira ambició, innovació i superació 

OIC Penta compta amb una important trajectòria a la construcció i la remodelació d’edificis d’oficines. Alguns projectes destacats són: Illacuna (propietat de la immobiliària Colonial), l’edifici d’Abertis, el coworking Utopicus, Alexion i les oficines Colonial Travessera. Així mateix, actualment estem realitzant les rehabilitacions de Diagonal 615 i Diagonal 525, entre d’altres obres a edificis d’oficines. 

La nostra missió i valors quant a la realització d’aquest tipus de projectes: el benestar de les persones que treballen en aquests edificis. Els espais de treball han de ser llocs agradables, que permetin la inspiració i l’energia positiva. Sota aquests paràmetres realitzen aquestes remodelacions. 

 

Les característiques de les oficines post COVID-19 

L’inici de la desescalada amb les diferents fases presenta un escenari encoratjador de camí cap a la normalitat, però molts experts i expertes de diferents àmbits assenyalen una “normalitat” amb característiques diferents a les que conformaven la nostra rutina, la que portàvem abans del decret d’estat d’alarma. Sens dubte, la crisi sanitària provocada per la COVID-19 canviarà la nostra visió de la realitat i, per tant, determinarà noves característiques a espais com les oficines. 

En aquest moment, molts professionals dels sectors que així ho permeten han traslladat l’oficina a les seves llars. Poc a poc, recuperem la feina presencial en equipo, però aquests espais de treball: requeriran noves característiques? Quines seran les més determinants? 

És important tenir en compte que les oficines estan dissenyades per atraure el talent i per assegurar el benestar del treballadors que conformen la organització. Fins el moment, els professionals es fixaven en aspectes com: espais de treball col·laboratiu, zones de joc, llocs on poder relaxar-se, sales de meditació, gimnasos, llars d’infants, etc. és a dir, espais que potenciïn la motivació, la productivitat i la feina en equip. Després de la pandèmia mundial COVID-19, canviaran significativament les preferències dels professionals quant a les característiques de les oficines? 

 

Els professionals del Facility Management destaquen que és un moment crucial per portar a terme noves estratègies que facilitin el treball als treballadors quan tornin a les oficines. Els punts clau d’aquestes estratègies són: establir regles sanitàries a les oficines i reorganitzar l’espai amb l’objectiu de mantenir el distanciament físic. 

Per establir unes regles sanitàries, algunes recomanacions són: formar als treballadors en els factor de risc de la COVID-19 i com protegir-se; la informació de qualitat és fonamental per aconseguir crear espais de treball saludables: ròtols informatius, comunicacions amb les regles establertes, document resum amb els punts fonamentals que s’han de complir, etc.; establir meticuloses rutines d’higiene, pautes de desinfecció; minimitzar el contacte entre treballadors; control continu de la salut dels treballadors; promoure l’ús d’EPIs. 

Les suggereixes plantejades per a la reorganització de l’espai de treball són: millorar la qualitat de l’aire, mampares de separació entre els llocs de treball; reduir els espais comuns i augmentar els espais privats; augmentar les dimensiones dels espais compartits com sales de reunions; reduir el número de punts comuns de contacte: automatització de portes, aixetes, etc.; crear protocols de seguretat a zones comunes de l’edifici: regles per a l’ús d’ascensors, escales, etc. 

L’objectiu d’aquestes mesures és adaptar les oficines a les noves necessitats de la societat, especialment centrades en la salut. 

No et perdis tots els nostres projectes a edificis d’oficines

Aquest lloc web fa servir galetes per que tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades galetes i l'acceptació de la nostra política de cookies, premi l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies